Saturday, 14 December 2013

Menunaikan Kehendak

Assalamualaikum..hye kamu semua..ergggrrrr!alhamdulillah,kenyang..hmmm!ade bau tak??Opss!lupa pulak..tak dapat bau eyh..bau sendawe durian...Phuiii!kotor punye anak dara..sendawe tak tutup mulut...Maaf2..di sebabkan Acik cume mengisi perut sendiri,hanya bau jer yang mampu Acik bawak balik...

Ahaaa!kalau nak tau dah lame tau mengidam nak makan durian banyak2..baru hari ni Acik mampu tunaikan kehendak dan jugak keinginan...Alhamdulillah!syukur KAU tidak membiarkan Aku mati keliuran..hehehhehe...walaupon ketika ini hujan renyai2, kami tetap meneruskan misi iaitu mencari buah DURIAN...

Nak ceritanya kat sini!tadi memang kami keneteruk lah..mase kat kedai pakcik yang first kami berhenti singgah..Perhhh!mahal tak yah cakap lah..kami kena 2 biji RM14..mahal kot!kami pon bisik2 la..setelah sebulat suara setuju..Kami pon mengambil keputusan pergi pusing2 dulu..nak tanya harga durian..Almaklum lah kan..kami semua ni masih student..RM14 tu pon teramat mahal kot..




Puas pusing2 jumpa jugak kedai yang mungkin nampak okey harga die kat area TANJUNG MALIM ni...Penat bodek2 abang tuh,dapatlah selonggok RM10..tapi puas hati lah sebab dapat banyak kan..yang makan pon masing2 boleh tahan jugak..perut masing2 macam perut buaya tembaga..aiyaaaa!


Dari kiri Kak Saba, Acik, Mat dan Fareez..
Kami semua 1 kos tapi lain semester...^_^


Last sekali...Syukur!tertunai sudah keinginan Acik nak makan durian..okeylah Acik nak mandi dulu..baju pon dah kuat bau Doyan!Bubyeeee....

Pensyarah saya Belanja!

Hyeee!kali ni betul berita gembira..tapi ini kisah semalam..juz Acik tak sempat nak update..Oleh kerana tidur lebih penting buat mase ni..hahahahha!

Pensyarah Saya Belanja..!uishhh..Murah rezeki kami semua..dapat pensyarah yang baik hati,mudah nak bertoleransi...kalau boleh susun dalam carta..dialah pensyarah yang duduk dalam ketegori sporting gilerrr!i like!Sebenarnya ni kelas last kami untuk semester ni..:D



CIK MASHARAH


Nampak macam biasa jer kan...Alaaa!kat KFC jer pon..No!No!No!...bagi Acik tersangat beruntung..bukan 2 orang bukan 3 orang jer yang datang..tapi 1 kelas...cube korang kira kalau beli 50 ketul ayam dah berapa..tambah dengan cheezyngan air..Uishhh!memang banyak kan...Time Kaseh Cik Masharah sebab belanja Kami..Sama2 lah kita doakan semoga Cik bertemu jodoh cepat2 dan di murahkan rezeki...SAYANG CIK!







Tengok tuh masing2 amek ayam besar2..Kami Lapar!!



Tuesday, 10 December 2013

Penangan Nescafe

Hye u all'z!Assalamualaikum untuk anda yang bergelar khalifah di atas muka bumi ni..insyaALLAH...semoga sentiase di bawah perlindunganNYA..dan masih kuat untuk menunaikan segala kewajipan sebagai manusia dan juga hambaNYA..

Setiap orang yang di cipta atas muka bumi ni mempunyai kelemahan masing2,tiada yang sempurna dan juga cukup..kerana apa??kerana kita hanya manusia dan juga hamba..Sukar untuk bangun pagi!hmmm..mungkin itu juga di katakan kelemahan Acik..ngehngeh!entah kenapa, setibanya kepala ni tiba di atas bantal..seolah2 roh dan jasad teros berpisah jauh..mungkin sebab terlalu jauh melayari mimpi..mungkin jugak kipas di atas terlalu kuat..jasad pula enak mendamparkan tubuhnya di atas katil...umpama dugong tidak bernyawa..kahkahkah!

Huaaaa!untuk di jadikan cerita..Acik selalu terlajak bangun pagi..kelas pagi selalu datang lewat..subuh selalu subuh gajah!henset pulak mati..dah la pagi tadi ade kuiz..terasa menyesal,tapi Alhamdulillah kuiz pagi tadi "openbook"!hahahaha...konpem2 dapat 100%..ceehhh!kompiden jer..


Ohh tidak..terasa macam mimpi ngeri bila tengok air nescafe..Pagi tadi mase kelas,konon2nye macam berlagak la..keluar jap pegi beli air nescafe..nak tahan ngantok la katenye..perot ni sebenarnya tak biase minum air tuh..hmmm...kerana penangan nescafe dah 3 kali dok ulang alik masuk toilet..Mak aih!sakitnyeeee....sabar jelah...

Di sebabkan terlalu mengikut kehendak nafsu tanpa memikirkan akibatnye..terimalah padahnya...ye!ye!lepas ni dah tak nak minum lagi...:( ..oke bubye!



Thursday, 5 December 2013

Kerana Laici Susu

Assalamualaikum..
agak2 ape kesnya untuk kali ni??
sape tau?sape tau?
cepat2 nak bagi chewing gum ni kalau boleh teka..hehehe

Kerana Laici Susu??
ya kerana Laici Susu orang kata Acik pelik..
Dalam hati tertanya2 jugak kenapa pelik?apa yang pelik?
adakah Acik yang pelik?kulihat atas,ku lihat kiri dan kanan..
tak der pulak yang pelik..

tibe2 abang jual air tanye..
"agak2 kat upsi ade berapa orang?ratus atau ribu"
Acik jawab : 
"entah ribu kot.."
abang tu cakap : 
"dalam beribu2 orang kat sini awak sorang jer yang pernah order air laici susu"
Dalam hati mula bisik sorang2: 
yeke?rase macam nak ketawa,tapi memang dah ketawa kat situ jugak..
hahahaha...Siap jer air faveret Acik,abang tu pesan lepas ni kalau nak datang kedai ni jangan order pelik2..aish!abang air yang pelik cakap kite pulak pelik..

okeyh!jangan lah pelik lepas ni..
kan kita yang buat air tuh..
bukan air buat kite..betul tak?
sesape yang tak pernah dengar tu..
lepas ni cube2 lah order kat kedai..
sedap wohhh...
Acik suke..!


Monday, 2 December 2013

Duitku Pokai sudah

Assalamualaikum..!
jumpa lagi kita untuk hari ni..
masih sempat untuk mengisi masa lapang sementare tunggu pensyarah masuk ke kelas..
waaahhaa!
hari ni masih buntu kekakuan,kesejukan dan kebasahan..
akibat kedegilan yang melanda..
untuk Acik meredah hujan untuk kek kelas..
Walhal, bas sudah di sediakan..

Bukan kerana berlagak atau sombong..
sebab Acik nak berkejar untuk berbuka puasa..
hmmm..nak makan apa yer harini??
kalau ikotkan nafsu yang melonjak tinggi..
nak makan macam2..
nak makan pizza,kfc,kek KIA ABDUL ker..
yummm!sedapnya..
tapi apakan daya..duitku sudah pokai..poket ku kosong hanya berisikan angin..
kikikikiki~

PTPTN kan ado??
aiyakkk!itu pon sudah habes maa...
mane mau korek lagi ni..
So, cuba cari jalan lain untuk berjimat..
Ohh..yer harini ada pasar malam..
boleh lah Acik pergi beli Charkuew teau untuk berbuke nanti..
macam sedap jer..macam best jer kan..
ok u all!kepada yang berpuase harini..
Selamat beriftar la yer..
kepada yang tak tu..
AHhhaa!bile nak abeskan puase ganti tuh..

Ok..lpensyarah pon dah masuk..
lebih elok Acik undur diri..
best student la katekan..
yeahh!sentiase fokus dalam kelass..
Choiiii!


Sunday, 1 December 2013

Bibir ketawa, Hati menanges!

Cuaca di luar rumah,masih mendung dan gelap,..Sang matahari  menyembunyikan dirinya di sebalik awan yang redup,.,Hanya biasan cahaya sahaja yang bisa mencelahi disebalik kegelapan itu,.Tiada petanda yang menunjukkan hari itu Hari yang Cerah,..Seolah-olah waktu itu, masih awal ,.lebih kurang pukul 8.00 pagi,.Padahal,.waktu  berlalu dengan pantasnya menghampiri pukul 12.40 pm..



Lalu ku hirup udara segar yang telah di berikan oleh MAHA PENCIPTA..timbul rasa bersyukur yang tidak terhingga meski diri ini terlalu daif untuk di kurniakan nikmat sebegitu sempurne olehNYA..
Andai diri ini khilaf kepadaMu,KAU sedarkanlah sebelum aku terlambat..

Dah lama nak mencatat apa yang terkandung dalam hati ini..namun baru sekarang Acik berani untuk bercerita bersame kalian..walaupon ia hanya sebuah tulisan bukan dari lafaz bibir..Dengan cara inilah yang termampu untuk meluahkan..Acik bukanlah seorang yang mudah untuk meluahkan apa yang Acik rasekan kepada orang..itulah Acik sebenar,hanya berlakon di hadapan orang..berpura-pura gembira..KAdang-kadang bila hati tak mampu menahan kesedihan, bibir yang sentiasa mengukir senyuman..mata yang pandai menyorokkan segala kesedihan, berubah menjadi seorang yang lemah!

Yaaa!sebenarnya lemah!namun Acik cuba untuk tidak meluahkan atau menunjukkan kesedihan kepada rakan lain..biarlah orang menyakitkan kita,jangan kita menyakitkan orang..Acik bukan sesiapa,. hanya Seorang hambaNya yang kerdil,.Yang tidak lari dari salah dan silap,.Kerana Saya bukan sempurna,.

Sering sahabat berkata :

" Acik ni galok lah..peramah sangat ngan orang..sengeh sokmo"

Terus Acik ketawa berdekah-dekah,.Sengaja Acik cuba mengusik dan bergurau dengan kawan,. menyembunyikan perasaan yang tersirat di jiwa,.Menangis di dalam hati,.Tak mampu untuk diluahkan,.

Bibir ketawa, Hati menanges!

Menyuruh orang lain bersabar dengan musibah adalah mudah,namun apabila ujian atau dugaan terpikul di bahu sendiri,hakikatnya ia sungguh payah.Sebagai hamba Allah,kita tidak dapat lari dari ujian dan dugaan yang meremuk redamkan hati kita dengan kekecewaan dan kesedihan.Sudah lumrah manusia untuk merasa sedih dan kecewa..Lain orang lain cara menangganinya,.Ada yang menzahirkan kekecewaan dengan air mata yang mencurah,ada yang berlawan dengan keegoan dan ada juga yang menangis di dalam hati,meskipun bibirnya tersenyum lebar.

Menangis dan sedih bukanlah bererti kita hilang harapan.Jauh sekali,untuk menjadikan kita putus asa dengan rahmat tuhan.Sesekali menangis,.hati kita akan bangkit sedar bahawa kita hanyalah hambaNya yang lemah dan kerdil..Sesekali menangis,jiwa kita dididik dengan indahnya sabar dan redha..Sesekali menangis,percayalah,Bukan Allah tidak tahu hancur dan luluhnya hati kita menanggung kecewa dan sedih,tetapi Dia mahu kita rapat padaNya,lantaran hati-hati sebeginilah yang lebih lunak dan lembut beribadat kepadaNya,.Subhanallah!

Doakan AKU terus tabah untuk berdiri di atas pentas dunia!



TerSenyum tanda SYukur

Assalamualaikum!
hye every bodyzzz!
hari ni alhamdulillah bangun jer dari tido teros tersenyum..
hati melonjak-lonjak suka..
dan terase sangat gembiralah!


Korang nampak tak tu aper?
tu la pregnant test!
Opsss!bukan Acik tau..
My sista!
Alhamdulillah rezeki mereka atas usahe yang tak pernah putus asa..
Akhirnya ALLAH kurniakan mereka CAHAYA MATA!

Tahun depan anak sedara bertambah lagi 2!
pelik kan kenapa 2 orang..
sebabnya akak yang sulung pon tengah pregnant..
So, bertambah2 meriah la kan..

Meriah-meriah jugak..
Abes la Acik kene hentam..
tapi tak perlah..
Acik kan tak kerja lagi..
So,tak perlulah nak bagi duet raya kat diorang..
setakat nak belanja asikrim POP tu boleh lah..

Harap2 sumenye baik2 jer..
kalian jangan lupa doakan kesejahteraan mereka yer...
skang Acik Excited..
macam tak caye pon ade..
mane taknye..
akak yang dulu rapatngan kite nak jadi mama dah...
dulu selalu bercerita pasal masalah bercinta..
sekarang kisahnya lain pulak...

Inilah di namakan..
"PERUBAHAN ZAMAN"
Acik biler?
Aish!Acik insyaALLAH 4 tahun lagi ker kan..
Doakanlah semoga dipermudahkan..
Aminnnn..


Monday, 25 November 2013

Aku Insan ALPA..



"KERANA MULUT BADAN BINASA"

Sering kita dengar pribahasa tu..
tapi adakah kita amalkan nilai yang sepatotnya ada??
mungkin inilah yang dikatekan..
kita perlu sedar dalam berkata2..
berkata bukan dengan emosi,bukan dengan hati..
tetapi berkatalah dengan akal..
supaya tiada yang disakiti dan juga menyakiti..

Bila berlaku perbalahan..
baru lah kite tahu apa itu erti bersopan santun, apa erti menghargai..
dalam berkata2..
yaaaa...sedarlah! wahan insan yang sering lupa..
mungkin dulu kau begitu..
tak pernah sedar setiap apa yang kau katakan..
sehingga menyakitkan orang di sekelilingmu..
Sekarang!ingin sekali lagi melafazkan "TERIMA KASIH"
atas teguran, kerna jika tiada teguran itu..
"AKU" bermaharajalela dalam berkata2..
itulah "AKU"
insan Alpa dengan nikmat dunia..


Cube tengok

Assalamualaikum
hye korang!
wahhh!macam dah lama sangat jer xupdate blog..
Akibat terlalu banyak asignment!
Ni sume sebab sikap Acik yang suke tangguh kerje..
Hamek kau!
ni baru dikatekan "Mase ibarat pedang"
dan sekarang pedang potong leher!
aiyaaaa!pengsan..

Sebenarnya tak der aper sangat nak update..
juz nak tunjuk kat korang video yang Acik buat!
ni final projek..
tapi lepas tengok ni jangan ketawe tau
bagi la pujian sikit..
Last minit nak submit baru la terhegeh2 nak buat..
so,suare pon tak sekate..
ade yang oke,ade jugak yang macam keldai!
kikikikiki

Selamat menonton!





Thursday, 24 October 2013

Diet oh Diet


Gemokk??Chubby??
arghhh!itu semua dah menjadi lumrah seorang insan yang bergelar wanita
Sentiase risau dengan perubahan badan yang semakin membesar
Kenapa gemuk ni???
sebab makan..makan..dan terus makan...



Alahai macam mane lagi care Acik nak turunkan berat badan ni...
selera makan makin naik...
bile diet ade jer benda yang menguji tekak..
ade jer perut ni meminta2 untuk di isi..
ada harapankah??

atau...cari jalan singkat?
makan ubat kurus..nanti kang keluar masuk toilet pulak..
arghhhh!stressnyeeee....

Wahai tekak ku sayang...
tolong lah kurangkan permintaan mu itu...
badan tuan mu ini sudah makin membesar macam DOREMON..
dah tak larat nak berjalan ke sane~kemari~

Harapan : semoga mampu kurangkan berat badan 5 kilo..^_^


Wednesday, 23 October 2013

Saya Adik Dia kakak

Memang menjadi kebiasaan dalam adik beradik..
kakak nampak seperti adik,dan juga adik nampak seperti kakak..
Tapi..adakah muka Acik ni kurang "matured"??
mungkin sebab fizikal kami kot..
Adik lebih tinggi dari kakak..

Acik a.k.a Amalina

Ain 

Ceritanya bermula mase wedding akak Acik..
Almaklumlah, sejak mak Acik sakit..
Dah lame sangat tak jumpe mak sedare belah abah..
mungkin dah 6 tahun jugak la tak jumpe..
last jumpe pon mase kecik2 dulu..
sebab nak balik kampung pon, mak pulak tak tahan..
sakit pinggang katenye..

Bila dah berjumpe..haaa!macam2 lah ayat yang keluar dari mulut mereka..
"dah besar ain dengan amalina.."
"dah anak dara dah budak berdua ni.."
yang paling tak tahannye..
Acik di panggil Ain..
Ain pulak di panggil Amalina..
wahhhh!Acik jadi anak bongsu~mase tuh ape lagi..mendabik dada la,terasa diri masih mude..
krekkkk!tangan ni sambil cubit2 adik Acik tanda BANGGA..
wahahahahaahah! **gelak jahat**


okeyh!sekarang..Saya adik Dia kakak!amacam??oke tak??
hmm..boley la..
sebab Ain ni lagi rajin buat kerja rumah berbanding Acik..
Acik kan adik...
ke guane??
hehehe!


Tuesday, 22 October 2013

Saat Melafazkan Sakinah

Assalamualaikum semua..baru hari Acik ade mase untuk mengupdate blog setelah mengambil mase selama 2 hari untuk merelaxkan tubuh badan yang mungkin agak lemah oleh kerana kesibukan sewaktu majlis perkahwinan akak..Alhamdulillah majlis berjalan dengan baik..terima kasih ya ALLAH kerana KAU telah jayakan majlis ini dengan baik walaupun ade sedikit kelam kabut..

video
"Saat melafazkan sakinah"

"Jadilah kau isteri yang SOLEHAH"

Hanya sekali lafaz, dia sudah menjadi miliknya yang sah..tapi saat Saksi dan juga wali mengungkapkan "SAH!" tibe2 Acik rase sebak..mungkin sebab kami sangat rapat..suka bersame,bercerita bersame,gaduh pon same2..sekarang hanya tinggal Acik dan Adik..tiada lagi bertiga..hanya kami berDUA..

:: semua sudah dewasa ::


:: Mak ::

:: Sepupu belah mak ::

:: Family Acik ::

Tahniah buat My Sis Lieza & Hisham..
Semoga kalian mendapat berkat olehNYA..
Menjadi keluarga sakinah,insyaALLAH..


Friday, 11 October 2013

:: Oyeahh!Balik Raya Haji ::

Hye!wazuppp~wazzupp~
nampak macam ceria kan..
memang ceria pon..tak sabarnye nak balik cuti raya haji..
nak pergi sembelih lembu!cettt!macam lah pandai sangat..
nak pegang leher lembu pon dah ketar kepala..

huh!apa2 pon acik tak sabar nak tunggu fajar terbit semula..
haaa??
tak paham eyh?
orite2!acik terangkan apa yang korang tak paham tuh..
maksud acik~Acik tak sabar nak tunggu hari besok..
12/10/2013??
ada ape yer ngan tarikh tuh?
hehehe..
Acik nak balik rumah la a.k.a kampung halaman..
untuk meraikkan hari raya aidiladha...
Nak jumpe anak sedare yang sangat matured!even baru darjah 4!

AMARAN!
gambar di atas hanya perhiasan!
tiada kaitan dengan entry ini!
"terjumpa gambar lame, tahun 2011"

uwaaaa!tak dapat acik bayangkan kesibukannya..
Bukan sibuk dengan raya tau..
after raya lah~akak acik kan nak melangsungkan perkahwinan~
So, that why la Acik pon ikot sibok..

Okey!kat sini acik ucap SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA!
jangan lah nak membazir duit beli baju baru..
gune jer baju yang ade...
oke kaum HAWA!
cett!tetibe nak mention kaum HAWA~

Jangan lupe doakan Acik selamat sampai dan pulang tanjung malim yer..
chooouuuu!
Assalamualikum dari Acik Liena!



Tuesday, 8 October 2013

Koleksi Kek

Hye semua..
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua..
alhamdulillah ade mase untuk mengupdate blog..
apa yang nak di ceritakan untuk entry kali ni..
sebenarnya mengenai kek yang pernah Acik cube..
Sape kat sini tak suke makan kek??
angkat ibu jari!!!
eh,gurau jer..

Ishh,memang rugi la kalau awak orang tak suke makan kek..
sedap wooo!
kek tuh salah satu makanan feverat Acik..
Oleh sebab itulah badan ini membesar..
Maka, terkumpullah lelemak yang ade..
yihaaaa!yah kau dari badan AMALINA!
shoh!shoh!

Tapi, apakan daya..
oleh kerana sangat sukekan kek..
Acik abaikan segalanya..
set kat otak..
"tak per Acik, makan jer selagi selera..nanti dah tua tak boleh nak makan dah"
Statement tak boleh bla..!

Koleksi Kek Acik
kalau boleh nak cube semua sekali..
tapi tunggu kaya la..
hehehe~


Kek Butterscoth
**tak reti eja**


Kek Oreo


Kek Vanilla


Kek full Coklat

Sedappnyeee...
ahaaa!sedap tau..
rase kek kat atas tuh lebey kurang macam kek Secret Recipe jer..
lagi murah dari tuh...
kalau nak cube..
kedai kek Abdul ni..
terletak kat Tanjung Malim..
bersebelahan dengan kedai motor KAWASAKI..

pesanan : mohon korang yang tengok ni terliur...wekkkk!




Sunday, 6 October 2013

Gagal melawan perasaan

MashaALLAH, hapuskanlah segala kesedihan yang kau berikan..
seminggu lamenye perasaan ini tak pernah padam..


Cuba..cuba..dan terus mencuba..
Akhirnya tewas dengan perasaan yang halus


Jika dia bukanlah imamku kelak,
kau bimbinglah hati ini untuk melupakan..


I can't forget it!


Tiada kekuatan lain selain dari Mu ya ALLAH!



I am ALLIE


Hye guys! I am ALLIE..
time kaseh kepada yang memberi..
orang kate "orang memberi kita menerima",bukan merasa sebab bende ni tak boleh nak di makan..
buat lawak beruk pulak Acik ni..hihihihi!
comel kan ALLIE ni..
btw, time kaseh sangat2..
Acik xpernah mintak pon bende2 macam ni..
yang Acik nak adalah sokongan daripada anda!..
yeahhhh!i'm stronger...

Pesanan Si pemberi : 
"SENYUMLAH SENTIASA SEPERTI MANA SI ALLIE SENYUM"
insyaALLAH!i will try it!



Friday, 4 October 2013

~Kerana Terpaksa~

Hye!Assalamualaikum semua..Acik harap semuanya sihat dan ceria selalu yaaaa!


Setiap pertemuan ada perpisahanNnya..setiap yang berlaku pasti ada hikmahNnya..
memang kita tidak meminta untuk mengakhiri perhubungan dengan perpisahan tetapi sebaliknya berlaku kerana kita sebagai manusia lemah..Begitulah hakikat hidup, berkenalan itu jauh lebih mudah daripada cuba berpisah..Walaupun perkenalan memerlukan keberanian, kesabaran, kesungguhan tetapi perpisahan memerlukan lebih daripada itu......

Setiap orang ada pengalaman masing-masing..
Bukan mudah untuk kita melupakan seseorang yang kita sayangkan..?orang yang teman kita setiap masa..orang yang mengejutkan kita dari tidur..orang yang buat kita ketawa..sedih..geram..marah.....
Namun, memang sukar untuk kita melupakan seseorang dalam masa yang singkat..itu semua kerana terpaksa, demi kebahagiaan dia..

sememangNnya untuk melupakan seseorang merupakan satu konflik yang berlaku dalam diri kita sendiri..ia mengambil masa yang lama untuk melupakan seseorang..Namun cuba untuk melupakan seseorang itu dengan memadamkan kenangan yang berlaku dahulu...Tapi adakah mampu melakukannya??Aku terpaksa kerana ingin dia bahagia...

Kadang-kadang kita perlu menerima realiti dengan hati yang terbuka dan nekad..Berhentilah dari segala mimpi..berharap...sebaliknya menerima dengan tenang dan ikhlas..
Ya ALLAH, sesungguhnya KAU tempat aku bersandar...


Ya ALLAH, KAU munculkanlah pelangi yang indah setelah KAU turunkan hujan dan ribut kepadaku..Aku yakin dengan segala apa yang KAU aturkan ada HIKMAH!


Datang dari HATI!


Tuesday, 1 October 2013

~Lupakan kisah silam~

Assalamualaikum..
hye semua..
kembali mengupdate setelah kembali tenang seperti sedia kala..
berbalik dengan kata-kata seorang SAHABAT PENA!
"Lupakan kisah silam seandainya ia menyakitkan, Cuba sibukkan diri dengan kerja yang boleh memotivasikan diri"


Alhamdulillah, dengan adanya sahabat yang sentiasa memberi kata2 positif,
serta sentiasa memberi semangat di saat semangatku longlai..
Acik masih mampu senyum dan bergembira sehinggalah di saat ini...
Thank you ALLAH!


Sunday, 29 September 2013

Sandiwara Cinta

Assalamualaikum!
ishhh!tibe jer malam ni nak berjiwang..kan3?
lagu ni..Jom la kita karoke ramai2..!


Aku tahu ini semua tak adil
Aku tahu ini sudah terjadi
Mau bilang apa aku pun tak sanggup
Air mata pun tak lagi mau menetes

Alasannya seringkali ku dengar
Alasannya seringkali kau ucap
Kau dengannya seakan ku tak tahu
Sandiwara apa yang telah kau lakukan kepadaku

Jujurlah sayang aku tak mengapa
Biar semua jelas telah berbeda
Jika nanti aku yang harus pergi
Ku terima walau sakit hati

Mungkin ini jalan yang engkau mau
Mungkin ini jalan yang kau inginkan
Kau dengannya seakan ku tak tahu
Sandiwara apa, ceritanya apa, aku tahu

Jujurlah sayang aku tak mengapa
Biar semua jelas telah berbeda
Jika nanti aku yang harus pergi
Ku terima walau sakit hati

Jujurlah sayang aku tak mengapa
Biar semua jelas telah berbeda
Jika nanti aku yang harus pergi
Ku terima walau sakit hati
Ku terima walau sakit


Thursday, 26 September 2013

Mokcik Urut Versi Moden

Hye!Assalamualaikum dan Selamat malam wahai reader yang Acik rindui..
Acik nak bagi tau kat korang yang Acik ade personal tukang urut tau,
sangat cumilll!




ahaaaa!ni lah mokcik tukang urut tuh,hmmm..boley tahan la urutan mokcik ni..kalau agak2 macam lenguh tu..suroh jer mokcik ni urut..Alhamdulillah kurang la sikit lenguh2 badan tuh..hehehehe...mesti korang bayangkan kerusi urut ogawa tu kan??di luar kemampuan Acik la nak beli kerusi urut tu..kalau yang atas ni juz RM10 jer...sape nak?sape nak?mai la tempah kat Acik..bagi duet..Tapi..duet tu Acik beli KFC..acaner??nak tak..hehehehe...

Juz kidding beb!kalau korang nak mokcik urut macam kat atas ni..korang pegi cari kat ICT shah alam nuh..Acik jumpe bende ni kat sane la..tapi kalau kat tempat lain Acik xtau la pulak..try la search kat mane2..mane la tau ade jual online ker...

Acik ingat nanti nak beli lagi, nak beli untuk mak Acik..nanti boleh la time mak Acik bosan2..suroh mokcik urut tolong urut..bahasa paling moden dia..Aaaaa!Massage...teknik memanjekan badan kite..sometime badan kita ni nak jugak di manjakan..setelah sekian lame kita gunakan dia..apa salahnya kalau kita manjakan sekejap..supaya darah tu berjalan lancar inshaALLAH..

oke la beb beb sekalian!Acik caucincau!duluuu....Assalamualaikum!

Tuesday, 24 September 2013

Saya Sayang Dia!

Hye Peeppss!ops,Assalamualaikum kepada semua yang sudi melawat walau hanya untuk beberapa minit...Firstly, apa yang mungkin Acik teruja hari ni, Alhamdulillah pergi ke kelas pukol 8 dan tidak terlewat untuk bangkit dari tempat tidur..Malam tadi balas dendam, Acik cube bunyikan alarm setiap 10 minit dia berbunyi..start dari pukol 6...Perhh!dasyat kan??liat tak liatnya Acik nak bangun pagi..Mase semester 1 hingga 4 dulu ada jugak yang tolong bangunkan Acik..Tapi, Semester 5 ni timetable Acik ngan roomate tak same..So, tak nak la nyusahkan orang suroh kejutkan Acik..Mahu atau Tidak Acik cube cari cara macam mane nak cube bangun sendiri...hihihihi..Aishhh!Acik..Acik..dah semester 5 kot!tak kan tak boleh nak bangon sendiri...**tu lah masalah yang sering Acik hadapi setiap Semester iaitu masalah susah nak bangun pagi**


SAYANG DIA!

Jeng!Jeng!tengok ni apa yang atas tuh..ni lah Acik punye binatang peliharaan sekarang..Acik baru jer beli semalam tau..Acik mula terdetik nak beli ikan ni mase Acik duduk termenung sorang2..Sekurang2nya Acik ade teman untuk bersembang, even ikan2 ni tak boleh nak bercakap..mungkin boleh kurangkan lah sikit stress Acik...Erggghh!stress dengan asaimen individu, group lagi, masalah orang sekeliling...kan2?orang kata "cuba terapi pemikiran"..yer2 jer Acik!krekkkk!

Oleh kerana ikan ni IKAN LAGA..Acik kene la asingkan dorang..nanti dorang bergaduh pulak..dah la jantan same jantan..di buatnya main gusti2, mati pulak aek..Acik dah bagi nama kat dorang..yang sekor MR.Blue dan sekor lagi MR.Black..mule2 nak bagi nama MAT Blue dan Black..Bila pikir balik macam kampung sangat jer kan..So,letak la name bandar2 sikit..kikikikiki!

Demi keselesaan dorang..Acik dengan semangatnya beli botol kaca untuk dorang..biar nampak cantek sikit kan macam banglo..Arap2 jangka hayat dorang lame lah!Acik sayang dorang sebab untuk pertame kalinya Acik ade binatang peliharaan..Kucing???errrrr..Acik tak suke kucing dan sewaktu dengan nya..means,yang berbulu2...bukan takot ker hape..memang tak suke...

ok lah kalian semua..Acik undur diri dulu yer..nak beradu seketika sementare menunggu kelas seterusnya pukol 3 petang ni..Daaa!asaalamualaikum!

Monday, 23 September 2013

SEGMEN BLOGLIST OKTOBER ZAMANI ABE & MENANG HADIAH MISTERI!

Ayuh join segmen ni!




Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat blogger semua. Kali ini Zam ingin menjemput anda untuk menyertai SEGMEN BLOGLIST OKTOBER ZAMANI ABE dan di dalam masa yang sama anda juga berpeluang MEMENANGI SATU HADIAH MISTERI dari Zam! Insya Allah segmen ini mampu memberikan manfaat kepada setiap blog yang mengambil bahagian :)

Zam akan memasukkan blog peserta ke dalam bloglist khas Zam di sepanjang bulan Oktober, & di penghujung bulan Zam akan memilih salah seorang peserta untuk menerima sebuah hadiah misteri dengan menggunakan Random.Org.

Segmen ini akan berlangsung mulai 23 September sehingga 27 September (11.59pm).

Syarat-syaratnya:
  1. Masukkan blog ZAMANI ABE ke dalam bloglist di blog anda (Penting).
  2. FOLLOW blog ZAMANI ABE.
  3. LIKE Page Abe Za In Da Blog Di FACEBOOK .
  4. Sediakan entri dengan tajuk SEGMEN BLOGLIST OKTOBER ZAMANI ABE & MENANG HADIAH MISTERI!  
  5. Copy kod di yang disediakan, paste kan di HTML entri anda, dan publish.
  6. Hantarkan link penyertaan anda di ruangan komen entri ini :)

  7. (kredit idea hasilkan segmen mudah dan pantas ini kepada Mialiana.Com)

Sunday, 22 September 2013

Indahnya Hidup bersyariat!



Assalamualaikum dan Salam ukhwah!
untuk pertama kalinya bagi semester 5, Acik menghadirkan diri di majlis ilmu..
"Kempen Indahnya Hidup Bersyariat"
yang di sampaikan oleh Ustaz Ghazali Ibrahim!
kamu,kamu dan kamu kenal tak sape hamba ALLAH yang di sebut tadi??
ahhha! beliau adalah abang kepada Arwah Ustaz Asri Rabbani..
kenal tak?kalau tak kenal silalah search intenet!
mudahkan caranya...

Apa yang nak Acik kongsikan daripada Majlis ilmu tersebut..
Amatlah berharga untuk kita yang masih bergelar manusia yang lemah!
Antara pengisiannya ialah : 

1. Sangatlah mulia sekiranya setiap apa yang kita lakukan dimulakan dengan Lafaz..
" Bismillah "! sebagai tanda setiap apa yang kita lakukan sebagai ibadah kepadaNya..

2. Dan di sudahi setiap apa yang dilakukan dengan Lafaz " Alhamdulillah "!
walaupon usai membuang tuuuutt! **kate ustaz**

3. Menyebut "inna lillahi wa inna ilaihi raaji’un" yang bermaksud   sesungguhnya kami adalah milik Allah dan kepada-Nya kami kembali..Lafaz ini bukan sekadar di sebut apabila mendengat khabar tentang kematian..Malah ketika kita di timpa musibah juga..

4. Juga menyebut "La haula wala quata illa billa" maksudnya Tiada kekuatan melainkan dariMU ya ALLAH..bersandarlah kepadaNYA selepas kita tiada kekuatan lagi..

5. Mengenai Zikir pula, tak perlu risau mengenai cara penyampaiannya..**berlagu atau pon tidak**
Sudah cukop memahami dan khusyuk ketika zikir kepadaNYA

6. Sekarang tidak ramai yang mengorbankan daging ketika raya haji, Namun ramai yang mengorbankan daging saudara sendiri..**mengumpat**

7. Jangan burukkan pemimpin..walaupon kita tidak menyukai cara kepimpinan beliau..
kerana suatu ketika dahulu, Nabi S.A.W pon sangat menghormati pemimpin yahudi malah meraikan kehadiran mereka..

8. Membiasakan dan mengamalkan lidah sentiasa menyebut "La ila haillallah"..kerana ayat itulah yang akan di sebut di saat nyawa berpisah dari jasad..

9. Setiasa berselawat ke atas NABI S.A.W..

mungkin ada lagi yang tertinggal, tapi mungkin tu jer yang Acik ingat..semoga perkongsian ini memberi sedikit ilmu utuk kalian..
Indahnya Hidup bersyariat a.k.a Indahnya Jika Kita Amalkan!
Terima Kasih dan Assalamualaikum!


 photo left.png  photo right.png  photo pink_heart.png