Thursday, 24 October 2013

Diet oh Diet


Gemokk??Chubby??
arghhh!itu semua dah menjadi lumrah seorang insan yang bergelar wanita
Sentiase risau dengan perubahan badan yang semakin membesar
Kenapa gemuk ni???
sebab makan..makan..dan terus makan...



Alahai macam mane lagi care Acik nak turunkan berat badan ni...
selera makan makin naik...
bile diet ade jer benda yang menguji tekak..
ade jer perut ni meminta2 untuk di isi..
ada harapankah??

atau...cari jalan singkat?
makan ubat kurus..nanti kang keluar masuk toilet pulak..
arghhhh!stressnyeeee....

Wahai tekak ku sayang...
tolong lah kurangkan permintaan mu itu...
badan tuan mu ini sudah makin membesar macam DOREMON..
dah tak larat nak berjalan ke sane~kemari~

Harapan : semoga mampu kurangkan berat badan 5 kilo..^_^


Wednesday, 23 October 2013

Saya Adik Dia kakak

Memang menjadi kebiasaan dalam adik beradik..
kakak nampak seperti adik,dan juga adik nampak seperti kakak..
Tapi..adakah muka Acik ni kurang "matured"??
mungkin sebab fizikal kami kot..
Adik lebih tinggi dari kakak..

Acik a.k.a Amalina

Ain 

Ceritanya bermula mase wedding akak Acik..
Almaklumlah, sejak mak Acik sakit..
Dah lame sangat tak jumpe mak sedare belah abah..
mungkin dah 6 tahun jugak la tak jumpe..
last jumpe pon mase kecik2 dulu..
sebab nak balik kampung pon, mak pulak tak tahan..
sakit pinggang katenye..

Bila dah berjumpe..haaa!macam2 lah ayat yang keluar dari mulut mereka..
"dah besar ain dengan amalina.."
"dah anak dara dah budak berdua ni.."
yang paling tak tahannye..
Acik di panggil Ain..
Ain pulak di panggil Amalina..
wahhhh!Acik jadi anak bongsu~mase tuh ape lagi..mendabik dada la,terasa diri masih mude..
krekkkk!tangan ni sambil cubit2 adik Acik tanda BANGGA..
wahahahahaahah! **gelak jahat**


okeyh!sekarang..Saya adik Dia kakak!amacam??oke tak??
hmm..boley la..
sebab Ain ni lagi rajin buat kerja rumah berbanding Acik..
Acik kan adik...
ke guane??
hehehe!


Tuesday, 22 October 2013

Saat Melafazkan Sakinah

Assalamualaikum semua..baru hari Acik ade mase untuk mengupdate blog setelah mengambil mase selama 2 hari untuk merelaxkan tubuh badan yang mungkin agak lemah oleh kerana kesibukan sewaktu majlis perkahwinan akak..Alhamdulillah majlis berjalan dengan baik..terima kasih ya ALLAH kerana KAU telah jayakan majlis ini dengan baik walaupun ade sedikit kelam kabut..

video
"Saat melafazkan sakinah"

"Jadilah kau isteri yang SOLEHAH"

Hanya sekali lafaz, dia sudah menjadi miliknya yang sah..tapi saat Saksi dan juga wali mengungkapkan "SAH!" tibe2 Acik rase sebak..mungkin sebab kami sangat rapat..suka bersame,bercerita bersame,gaduh pon same2..sekarang hanya tinggal Acik dan Adik..tiada lagi bertiga..hanya kami berDUA..

:: semua sudah dewasa ::


:: Mak ::

:: Sepupu belah mak ::

:: Family Acik ::

Tahniah buat My Sis Lieza & Hisham..
Semoga kalian mendapat berkat olehNYA..
Menjadi keluarga sakinah,insyaALLAH..


Friday, 11 October 2013

:: Oyeahh!Balik Raya Haji ::

Hye!wazuppp~wazzupp~
nampak macam ceria kan..
memang ceria pon..tak sabarnye nak balik cuti raya haji..
nak pergi sembelih lembu!cettt!macam lah pandai sangat..
nak pegang leher lembu pon dah ketar kepala..

huh!apa2 pon acik tak sabar nak tunggu fajar terbit semula..
haaa??
tak paham eyh?
orite2!acik terangkan apa yang korang tak paham tuh..
maksud acik~Acik tak sabar nak tunggu hari besok..
12/10/2013??
ada ape yer ngan tarikh tuh?
hehehe..
Acik nak balik rumah la a.k.a kampung halaman..
untuk meraikkan hari raya aidiladha...
Nak jumpe anak sedare yang sangat matured!even baru darjah 4!

AMARAN!
gambar di atas hanya perhiasan!
tiada kaitan dengan entry ini!
"terjumpa gambar lame, tahun 2011"

uwaaaa!tak dapat acik bayangkan kesibukannya..
Bukan sibuk dengan raya tau..
after raya lah~akak acik kan nak melangsungkan perkahwinan~
So, that why la Acik pon ikot sibok..

Okey!kat sini acik ucap SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA!
jangan lah nak membazir duit beli baju baru..
gune jer baju yang ade...
oke kaum HAWA!
cett!tetibe nak mention kaum HAWA~

Jangan lupe doakan Acik selamat sampai dan pulang tanjung malim yer..
chooouuuu!
Assalamualikum dari Acik Liena!



Tuesday, 8 October 2013

Koleksi Kek

Hye semua..
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua..
alhamdulillah ade mase untuk mengupdate blog..
apa yang nak di ceritakan untuk entry kali ni..
sebenarnya mengenai kek yang pernah Acik cube..
Sape kat sini tak suke makan kek??
angkat ibu jari!!!
eh,gurau jer..

Ishh,memang rugi la kalau awak orang tak suke makan kek..
sedap wooo!
kek tuh salah satu makanan feverat Acik..
Oleh sebab itulah badan ini membesar..
Maka, terkumpullah lelemak yang ade..
yihaaaa!yah kau dari badan AMALINA!
shoh!shoh!

Tapi, apakan daya..
oleh kerana sangat sukekan kek..
Acik abaikan segalanya..
set kat otak..
"tak per Acik, makan jer selagi selera..nanti dah tua tak boleh nak makan dah"
Statement tak boleh bla..!

Koleksi Kek Acik
kalau boleh nak cube semua sekali..
tapi tunggu kaya la..
hehehe~


Kek Butterscoth
**tak reti eja**


Kek Oreo


Kek Vanilla


Kek full Coklat

Sedappnyeee...
ahaaa!sedap tau..
rase kek kat atas tuh lebey kurang macam kek Secret Recipe jer..
lagi murah dari tuh...
kalau nak cube..
kedai kek Abdul ni..
terletak kat Tanjung Malim..
bersebelahan dengan kedai motor KAWASAKI..

pesanan : mohon korang yang tengok ni terliur...wekkkk!




Sunday, 6 October 2013

Gagal melawan perasaan

MashaALLAH, hapuskanlah segala kesedihan yang kau berikan..
seminggu lamenye perasaan ini tak pernah padam..


Cuba..cuba..dan terus mencuba..
Akhirnya tewas dengan perasaan yang halus


Jika dia bukanlah imamku kelak,
kau bimbinglah hati ini untuk melupakan..


I can't forget it!


Tiada kekuatan lain selain dari Mu ya ALLAH!



I am ALLIE


Hye guys! I am ALLIE..
time kaseh kepada yang memberi..
orang kate "orang memberi kita menerima",bukan merasa sebab bende ni tak boleh nak di makan..
buat lawak beruk pulak Acik ni..hihihihi!
comel kan ALLIE ni..
btw, time kaseh sangat2..
Acik xpernah mintak pon bende2 macam ni..
yang Acik nak adalah sokongan daripada anda!..
yeahhhh!i'm stronger...

Pesanan Si pemberi : 
"SENYUMLAH SENTIASA SEPERTI MANA SI ALLIE SENYUM"
insyaALLAH!i will try it!



Friday, 4 October 2013

~Kerana Terpaksa~

Hye!Assalamualaikum semua..Acik harap semuanya sihat dan ceria selalu yaaaa!


Setiap pertemuan ada perpisahanNnya..setiap yang berlaku pasti ada hikmahNnya..
memang kita tidak meminta untuk mengakhiri perhubungan dengan perpisahan tetapi sebaliknya berlaku kerana kita sebagai manusia lemah..Begitulah hakikat hidup, berkenalan itu jauh lebih mudah daripada cuba berpisah..Walaupun perkenalan memerlukan keberanian, kesabaran, kesungguhan tetapi perpisahan memerlukan lebih daripada itu......

Setiap orang ada pengalaman masing-masing..
Bukan mudah untuk kita melupakan seseorang yang kita sayangkan..?orang yang teman kita setiap masa..orang yang mengejutkan kita dari tidur..orang yang buat kita ketawa..sedih..geram..marah.....
Namun, memang sukar untuk kita melupakan seseorang dalam masa yang singkat..itu semua kerana terpaksa, demi kebahagiaan dia..

sememangNnya untuk melupakan seseorang merupakan satu konflik yang berlaku dalam diri kita sendiri..ia mengambil masa yang lama untuk melupakan seseorang..Namun cuba untuk melupakan seseorang itu dengan memadamkan kenangan yang berlaku dahulu...Tapi adakah mampu melakukannya??Aku terpaksa kerana ingin dia bahagia...

Kadang-kadang kita perlu menerima realiti dengan hati yang terbuka dan nekad..Berhentilah dari segala mimpi..berharap...sebaliknya menerima dengan tenang dan ikhlas..
Ya ALLAH, sesungguhnya KAU tempat aku bersandar...


Ya ALLAH, KAU munculkanlah pelangi yang indah setelah KAU turunkan hujan dan ribut kepadaku..Aku yakin dengan segala apa yang KAU aturkan ada HIKMAH!


Datang dari HATI!


Tuesday, 1 October 2013

~Lupakan kisah silam~

Assalamualaikum..
hye semua..
kembali mengupdate setelah kembali tenang seperti sedia kala..
berbalik dengan kata-kata seorang SAHABAT PENA!
"Lupakan kisah silam seandainya ia menyakitkan, Cuba sibukkan diri dengan kerja yang boleh memotivasikan diri"


Alhamdulillah, dengan adanya sahabat yang sentiasa memberi kata2 positif,
serta sentiasa memberi semangat di saat semangatku longlai..
Acik masih mampu senyum dan bergembira sehinggalah di saat ini...
Thank you ALLAH!


 photo left.png  photo right.png  photo pink_heart.png