Thursday, 6 June 2013

Angan-angan nak KAWEN!!

Assalamualikumm...
buat pertama kalinya acik mengupdate tentang soal2 kawen..entah kenapa selepas melihat 
blogger2 dan juga kawan seperjuangan yang dah dan juga akan melangkah ke alam
 rumah tangga..tahniah buat mereka,acik doakan semoga rumah tangga awak orang diberkati olehNYA..ter..ter..terasa...subhanallah,mungkin seronok bercinta secara halal..kan3?tapi, tanggungjwab seorang anak masih belum tertunai..insyaALLAH if jodoh tu cepat kawen jugak kan..kikikiki!gatai noh...asyik mengelamun jer acik ni kan..Grrr!menggigil..malam ni sangat sejuk, angin diluar jendela menghembus perlahan menerpa hidungku yang berJERAWAT!**ohhh..No!**membuatkan hati mula melepak di website BUSANA PENGANTIN...



Okeyh!tengok2..bukak mate besar2..cantek kan?tertarik dengan tema warna pelamin ni..ala2,GARDEN gtuh..but, sangat cool..dengan warnanya yang lembut..Lampu neon yang cerah menerangai pengantin...bayangkan acik yang ade kat atas tuh..Alangkah gembiranya hati ini..kos pon mungkin beriban-riban..insyaALLAH kalau ada rezeki lebey tertunai jugak lah impian acik untuk memiliki pelamin cenggini..kalau duet tak cukop,cikai2 pon tak per lah jugak kan..mase tuh ukur baju kat badan sendiri jela..
Yang penting tak membebankan pihak SI DIA dan juga acik sendiri..

Untuk  busana pakaian pulak..acik angankan nak tema kaler biru turquoise..tapi nak yang soft2 sikit la...aiyoo!match ker dengan warne pelamin tuh??aisshhh..biau jela,ni kan juz angan2 jer..masalah match ker tak,biar orang butik tuh yang settlekan..
|
|
|
|
|
|
V
tadaaaa!


so sweet!
Cantekkan kaler baju dia..tapi tak tau lah sesuai ker dengan kulit muka yang agak gelap..nanti muka yang gelap ni lebey menonjol dari baju..kahkahkah!okeyhlah..stop sampai sini dulu ..kang bertambah meraban acik duduk berangan..kepada yang berniat nak berkahwin teruskanlah niat anda seandainya sudah cukup syarat untuk menanggung anak orang...memanglah ayat orang sekarang,**tuh boleh cari**..TAPI!haaa..ade tapi tuh..kang belum sempat nak cari duet..dah tambah ahli, kamu nak bagi makan hape??**awak akan jadi papa,sy akan jadi mama!**..Actually sesuatu yang pasti..insyaALLAH DIA akan permudahkan hamba2NYA yang ingin melakukan kebaikan..So, before kawen..persiapkan lah diri , bukan dari segi kewangan saja..ilmu agama pon penting dalam sesebuah rumah tangga..


To my FUTURE IMAM 
**Sila amek perhatian,jangan dok sengeh2 kambing pulak**
|
|
V
Andai aku adalah tulang rusukmu yang telah hilang..
Aku berharap
Jika nanti Allah mempertemukan kita
Kau akan selalu membimbingku
Agar aku menjadi wanita yang solehah
Yang nantinya akan menjadi bidadarimu di syurga
Kerana aku ingin kita akan disatukan di dunia dan akhirat

Andai kau ditakdirkan untuk menjadi ayah buat anakku
Jadilah ayah yang boleh mendidik anak kita
Agar mereka nanti menjadi anak kebanggaan buat kita di dunia dan akhirat
Iaitu anak yang soleh dan solehah
Yang boleh menjunjung tinggi Agama Allah..AMIN YAROB!



2 comments:

~AtiQaH~ said...

1 hri nnti... insyallah....

Acik Liena said...

@~AtiQaH~ Doaklah yer..hahhaa,,gatai..

 photo left.png  photo right.png  photo pink_heart.png