Monday 6 August 2012

::1000 KesiLapaN & KemAafaN::

Tempoh kenal antare satu same lain yang begitu singkat!terlalu singkat,hanya memandang dari jauh..tapi hati tidak berani menyatakan “aku suka kau lah!!”..hari2 yang di lalui seperti biase..kadang2 apabila terserempak hanya menjeling di ekor mata..tidak berani untuk menolehkan muka…kerana apa,kerana aku hanya seorang insan yang berjantinakan “wanita”sepoi2 angin bertiup perlahan sehinggalah menyentuh gegendang telingaku..sahabat pena ku berkate SI DIA juga menyimpan perasaan yang sama..terpakselah cover muke!kononnya,menidakkan fact yang di katakan tadi..dalam hati tuhan jer yang tahu..betapa melompatnya lubuk hatiku!kahkahkah!
..sehinggalah pada waktu ketika kami tercontact!!(hahaha)..di situlah bermulanya perkenalan antara AKU DAN DIA.. perkenalan yang tidak disangkakan..Terkejot!!(kenape pulok??)sebab..rupa2nya,2 insan ini menyimpan perasaan yang same..(Alhamdulillah!)
Setelah lame berkenalan,mengenali hati budi masing2,perasaan,perangai dan berbagai2 lagi..terasa sungguh hepi!walawehh!setiap apa yang di buat sentiasa bersame..terasa diri sentiase diprotect oleh sang putera yang hebat!huahuahua…sehinggakan sahabat2 sering menegur,”Amboi2,macam belangkas..”tapi aku hanya tersenyum kera yang konon2nya malu…kuikuikui!geli bulu kaki..kihkihkih..
Syukur,even perkenalan ini tidak lame..restu dari kedua ibu bapa AKU DAN DIA sudah pon di beri..juz kami jer yang perlu jaga hubungan ini..”yesss!”
Masing2 berjanji setia..berjanji tidak akan menimbulkan pergaduhan..berbincang bersame2 untuk menyelesaikan apa jua masalah yang bakal tiba…tapi janji hanya tinggal janji,aku sentiasa melupakan janji itu..hanya DIA yang masih memegang utuh janji itu..tapi aku??seronok dengan diri aku sendiri,tidak Nampak calar di hatinya..
Mana mungkin setiap perhubungan tidak pernah mengalirkan airmata..wanita??semua same..cerewet!FUSSY xtentu pasal,tapi..ketahuilah wahai bakal pembimbingku!kadangkala mereka ingin mengikut katanya sekali-sekala..^^..tidak perlu meragui sifat keikhlasan seorang wanita..
Walaupun angin taufan sering melanda,petir menyambar-nyambar.. SI DIA! tetap akur dengan apa yang berlaku,sentiasa menebalkan kesabarannya untuk menempuh segalanya!apa yang dia lakukan semuanya tidak kene..yang aku Nampak hanya kesalahannya,sehingga setiap yang aku buat semua betol,tapi ternyata aku yang salah..arrggghh!kejam!beribu kali aku meminta maaf..tapi SI DIA! sentiasa memaafkan aku tanpa mengungkit sikit pon kesalahan yang pernah aku lakukan..Katanya,Dia seorang lelaki,sememangnya di ciptakan untuk sentiasa bersabar dengan sikap hawa yang mempunyai pelbagai ragam..betapa mulianya hatimu!
Yeaahh!baru aku sedar..lelaki memang seorang yang tabah dan sabar..tapi bukan untuk di lukai sentiasa,kerna DIA mempunyai hati dan perasaan..”begitu banyak silapku” detik lubuk hatiku…katanya juga,"Setiap apa yang berlaku akan lebih mematangkan kita.."Maafkan aku wahai NUR KASIH HATI! aku insan yang lemah..
Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba.. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup.. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya..

No comments:

 photo left.png  photo right.png  photo pink_heart.png