Saturday 23 August 2014

Cerita sepanjang BerPRAKTIKUM

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua!sekarang makin hampir kita dengan hari KEMERDEKAAN! hoyeahhh cuti sekolah...Opss!sebenarnya tidaklah suka sangat dan tidaklah gembira sangat..cumanya apa yang gua nak ceritakan sekarang, dah hampir sebulan lebih gua digelar sebagai guru PELATIH! Tudiaa!dulu2 gua ingat jadi cikgu ni mudah..pegi sekolah mengajar lepas tu balik umah..Opss!tapi rupenye anggapan gua silap.. Jadi seorang cikgu tidaklah semudah itu...

Gua praktikum kat SMK PULAU NYIOR, JITRA.. jauh bak hanggg!! nak balik kampung..kalau duit kat poket cume ade RM50..perhhh!simpan jela angan2 tu nak balik kampung... gua kalau nak balik kampung tunggu cuti betul2 panjang oi..nak balik cume 2 atau 3 ari tu memang tak memadai la ngan tambang pergi dan balik u alls! mula2 gua nak naik bas g kedah, tangkap leleh jugak la..gua nangis oi..lepas tu mak gua panggil gua masuk rumah kejap.. dia suroh gua melutut, then dia baca2 something kat ubun2 gua...mase tu hanya tuhan jer tau betapa luruhnya hati dan jantung gua..terase sangat betapa sayangnye mak gua kat gua... ok!stop untuk tangkap leleh..

sengetkan kepala..ni gamba curi jer time jage bdak EXAM!

First day gua jejakkan kaki kat SMK PULAU NYIOR, gua rase masih dalam mimpi..gua tanye kat diri sendiri..gua ni salah pilih bidang ker?boleh ker gua jadi cikgu..berdebar tu xyah cakap..dah macam ade letrik shot kat dalam jantung, hati ngan usus gua..sumenya hampir kembang kecut...dengan lafaz BISMILLAH gua masuk bilik pejabat tu untuk lapor diri..arghhhhh!

Now!hampir 2 bulan gua berkhidmat kat sekolah tu sebagai guru pelatih..baru gua dapat rase seronoknya mendidik dan jadi seorang cikgu..pergi mane2 terase diri di respect oleh anak2 murid..tapi bukan itu yang gua nakkan sangat..yang gua nak anak2 murid gua boleh jadi seorang manusia yang bergune pada mase akan datang...bile mane gua kene releaf kelas, rase seronok ngan excited tu terpancar! ceyhhh!sampai macam tu kan...kadang2 nakal dorang membuatkan gua ketawe sorang2....

Alhamdulillah!terima kasih ya ALLAH! kalau betul rezeki ku ke arah ni..kau berikanlah kebaikkan hingga akhirnye..jika tidak, aku percaye mungkin ade yang terbaik untukku...AMIN! oke guess!gua nak cau dulu..jap lg gua kene releaf kelas... Peace yooo!


No comments:

 photo left.png  photo right.png  photo pink_heart.png