Wednesday 19 August 2015

Pengalaman itu Mendawasakan!

Yess! bercakap pasal pengalaman, semua orang ada pengalaman sendiri..
tak kira lah pahit ke, manis ke, payau ke..
memang macam2 rasa, dan semua tu terserah kat kita macam mana kita nak handle..
dengan cara menangis, dengan cara ketawa, atau senyum..

Tapi memang mustahil kalau seumur hidup tak pernah langsung ada pengalaman..
tak kesah lah pengalaman bekerja ke, pengalaman belajar..
tapi yang aku tak tekankan untuk entry aku ni..
jenjengjeng!
Pengalaman selepas BERUMAHTANGGA!
yess!after aku jadi isteri orang..

Sebenarnya banyak sangat yang aku belajar selepas kawen,
perkara yang aku tak pernah langsung aku lakukan masa anak dara, WAJIB aku buat after dah bergelar isteri.. "MEMASAK"! hahaha..
Sebenarnya tidak lah malas masa dedulu, tapi cuma liat..
Tapi sekali dah jadi bini orang, agak terencat jugaklah bila tiba2 kena masak..
Alahh.. first try tu biasa lah tawar, masin, cair, tak jadi..
Benda tu biasa, mana ada benda yang tak biasa kita buat terus PERFECT!
Thats why la aku namakan ni PENGALAMAN..



Next pengalaman yang aku nak share ialah SABAR,
kalau ditenung muka aku ni, sebenarnya memang bukan seorang yang PENYABAR..
Tapi sejak2 berumahtangga ni, aku banyak baca web motivasi yang boleh memotivasikan diri aku yang sangat cengeng! 
Dalam tumahtangga ni jugak memang kena banyakkan berSABAR, tak kiralah SUAMI atau ISTERI.. dan aku sedang cuba belajar.. ok DOne! itu sahaja yang aku nak share!
Bye..Bye..



No comments:

 photo right.png  photo pink_heart.png